Nabi Muhammad pernah berkata, "Amal yang paling disukai Allah adalah amal yang dilakukan secara terus menerus sekalipun sedikit "(HR Bukhari dan Muslim daripada Aisyah)

Wednesday, May 16, 2012

An Evening With PM Najib in London

Assalamualaikum sume..


Sebagaimana yang kita semua ketahui, PM kita baru je terbang ke london beberapa hari yang lepas, tak tahu lah atas urusan apa..mungkin rosmah mahu shopping lagi atau pun mungkin atas urusan kerja PM.

Selepas itu, najib buat pulak "an evening with prime minister". dia jemput semua rakyat malaysia kt london untuk hadir (xtaw lh dy buat surat paksaan lak kt universiti2 kt london lak kn). Tapi ak rase MUNGKIN semua yang pergi 2 atas kerelaan sendiri.

Najib mungkin menyesal buat event nie sebab time dia buat secara tiba-tiba ada rakyat malaysia yang melaungkan "BERSIH ! BERSIH". Sape2 yang x tengok lagi nie ha video nya :







Gambar sekadar hiasan
Mula2 najib nie rilek je ag..dy buat bodoh je..tp da lame2 dy kene suruh gak orang-orang 2 tok diam. dy ckp "Can you please stop it ? Can you stop, please ? " “I know, I know but can you stop it? You can meet with me later, ok. Please, can you stop it?”


Lepas 2 de pulak org jerit "“I want to vote…why you don’t allow me to vote?” 
For the record, ada lebih kurang 1,000,000 orang overseas yang tak boleh mengundi..YES ! 1MIL org..orang-orang nie kena blek malaysia baru lah mereka dibenarkan untuk mengundi.


k dah..lupe kan hal 1 mil td 2..skrg tgah ckap pasal event najib nie..jgan kacau !

Berbalik kepada orang-orang yang jerit-jerit bersih2 td 2..pada ak benda 2 adalah sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku. Jangan salah anggap ak sebagai penjilat bontot UMNO pulak. Tapi seriously benda 2 adalah sesuatu yang tidak sopan. 

Bagi aku sebagai seorang mahasiswa kita perlulah menjaga adap,perilaku serta tatasusila kita. Dalam event sebegini kita perlulah hormat majlis xkesa lah siapa yang sedang bercakap dan bila tiba masa yang sesuai barulah kita menyampaikan hasrat hati yang terpendam.

YElah, maybe orang2 kt london 2 da lama sakit hati dengan kerajaan sebab x bagi dorg mengundi tapi itu bukan lah alasan bagi mereka untuk berbuat sedemikian. 

Kita kene ingat yang kita nie bukan mereka.. "we are not them " (salah satu drpd bnde yg ak selalu pegang dalam hidup). Kalau kita pun buat pe yg dorg 2 buat, pe beza nya kita dengan dorg 2. Kita sama jelah dengan mereka.

So, pepandai lah korg buat conclusion sendiri.

ADIOS !

v

No comments:

Post a Comment