Nabi Muhammad pernah berkata, "Amal yang paling disukai Allah adalah amal yang dilakukan secara terus menerus sekalipun sedikit "(HR Bukhari dan Muslim daripada Aisyah)

Saturday, October 27, 2012

Semester 5

Assalamualaikum semua,

Disebabkan TL saya tiada update dan Facebook tiada sebarang notification, sekarang saya berasa amat sunyi dan kebosanan lalu terfikir untuk update blog yang dah bersawang ni. Mula-mula tak tahu nak tulis pe, tetapi disebabkan semester lepas, iaitu semester 5 saya di UiTM Pulau Pinang ada banyak pengalaman, so saya decide nak mengarut mengenai semester 5 saya nie.


First of all, at the beginning of last sem, saya terpilih untuk menjadi Pemimpin Minggu Destini Siswa. So saya kena datang dua minggu awal dari student lain. YE ! 2 minggu awal ye..seminggu pertama kami kena basuh dengan pihak HEP dan minggu kedua kami pulak yang basuh student baru. Minggu pertama 2 kami kena pergi kursus di teratak afrina di perak.

Pengalamannya memang sungguh mengembirakan, tidur atas simen dalam dewan air-cond bersuhu 16 C..memang sejuk gila, lepas 2 pagi berikutnya tiada bekalan air, memang wangi semua, dan macam-macam lagi lah kelebihan yang ada di teratak afrina ni. 2 baru sikit je..haha. Minggu kedua pulak student baru pun masuk. Saya memegang biro yang tidak famous (Biro Tugas-Tugas Khas)..mainly kerja-kerja kami relate dengan HEP..so, memang selalu lah naik tingkat 8..kadang-kadang sampai malu pun ada juga sebab selalu sangat naik..memang macam-macam r berlaku dan memang penat nak mampus..tapi biasa lah, iA dapat lah pahala tolong budak-budak 2.

Selain itu, saya juga pegang jawatan ketua fakulti semasa MDS. Slot "lawatan ke Fakulti" memang saya pegang 100%. Taklimat mengenai fakulti, saya lah yang sampaikan dekat lebih kurang 500 orang yang memilih kejuruteraan mekanikal.


Semua tu semasa MDS lh.....

Next, saya tulis nanti..haha.

Terima Kasih !  :p

Assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment